Psychodietetyka, to dziedzina, która w ostatnich latach zdobywa coraz większą popularność. Wiecie, co się kryje pod tym pojęciem? Jest to połączenie dwóch specjalności, które wiedzę medyczną, dotyczącą diet i zdrowia doskonale zestawia z wiedzą psychologiczną. Coraz większe grono osób rozumie już, że sposób żywienia i to, co trafia na nasz talerz, ma ogromny wpływ na to, jak się czujemy i to nie tylko fizycznie, ale również psychicznie. Odpowiednio zbilansowana dieta pozwoli zachować nie tylko zdrowie ciała, ale także umysłu. I nie jest to żadna wiedza tajemna, ani magiczna sztuczka. Jeśli chcesz każdego dnia cieszyć się dobrym nastrojem nie musisz być magikiem – Nasza Ferajna pomoże Ci zrozumieć, jak łatwo możesz stymulować układ nerwowy i zadbać o lepsze samopoczucie wybierając odpowiednie posiłki. Dieta na dobre samopoczucie to nasza bajka!

Jesteś tym, co jesz!

Jadłospis, a zdrowie psychiczne to temat, który interesuje coraz więcej osób. Już dawno temu dowiedziono, że nasz zły nastrój może mieć wpływ na niezdrowe zachcianki żywieniowe, a również prowadzić do przejadania się lub całkiem odwrotnie - do braku odczucia głodu. Działa to także w drugą stronę… to znaczy, że w zależności od tego co zjemy, nasz nastrój może się poprawić lub pogorszyć. Wpływ jedzenia na nasze samopoczucie nie jest tylko chwilowy, choć efekty widać już po kilku czy kilkunastu minutach od spożycia posiłku, ale również długofalowy, związany ze spożywaną przez nas dietą. Niezdrowe odżywianie bardzo często wiąże się z nasilonymi zaburzeniami nastroju, w tym również poważnymi zaburzeniami - lękami i depresją. Prawidłowa, zbilansowana dieta to bardzo ważny element, dzięki któremu możliwe jest uniknięcie wielu chorób. A chyba wszyscy chcemy być „fresh and fruity”, nie?

Witaminki dla chłopczyka i dziewczynki – jakie wybrać?

Nie od dziś też wiadomo, że aby nasz układ nerwowy działał bez zarzutu potrzebuje odpowiedniej dawki witamin i minerałów, które wspomogą jego funkcjonowanie. Dzięki temu będziemy się lepiej czuć, nie tylko w danej chwili, ale także długofalowo!

Nie macie pomysłu, jak się do tego zabrać? Spieszymy z pomocą! Naturalny parasol ochronny przed lękami i depresją może stanowić dieta bogata w warzywa i oliwę z oliwek. Wiemy, że niedobór witaminy B12 pogarsza naszą pamięć i prowadzi do zmęczenia. Badania naukowe wskazują, że dieta, bogata w cukier i nasycone kwasy tłuszczowe, może przyczyniać się do rozwoju depresji. Postawmy więc na kwas foliowy, witaminę C, witaminy z grupy B, żelazo, magnez i potas. Podstawą jadłospisu powinny być warzywa, owoc, orzechy i kasze, a to przecież same pyszności! Warto zadbać o atrakcyjność wizualną i smakową posiłków, ponieważ smakowite i ładnie podane jedzenie poprawia nastrój.

Jak zapanować nad szalejącym układem nerwowym?

Jedzenie ma ogromny wpływ na pracę zarówno ciała jak i mózgu. Spożywanie posiłków i produktów pełnowartościowych jest najlepszym sposobem na wsparcie swojego zdrowia psychicznego i fizycznego. Nieważne czy masz tylko chwilowe problemy ze złym nastrojem, czy twoje złe samopoczucie prześladuje cię już dłuższy czas, pamiętaj, że najlepszym miejscem, aby znów poczuć się dobrze, jest twoja kuchnia, a nie apteka. W końcu… przez żołądek do serca!

Zdrowie psychiczne to temat coraz ważniejszy w momencie, gdy tak wielu z nas żyje w ciągłym napięciu i stresie. Dobre samopoczucie ma niezwykły wpływ na wiele aspektów naszego życia, bądźmy więc syci, jak Wilk i witalni, jak Ranny Ptaszek, pomagając sobie zdrową dietą.

Jelita, a depresja

Nie bez powodu mówi się o tym, że jelita to drugi mózg. Szczęśliwy, zdrowy brzuch to niezawodna droga do szczęśliwego i zdrowego życia. Niestety są substancje, które źle wpływają na stan naszych jelit. Szczególnie powinniśmy się wystrzegać:

  • produktów modyfikowanych genetycznie - potęgują rozwój patogenów z jednoczesnym zwalczaniem właściwej flory jelitowej,
  • produktów o wysokiej zawartości fruktozy - prowadzą do przerostu niekorzystnej flory jelitowej, depresji i schizofrenii, stanów zapalnych, czy insulinooporności, która również powiązana jest z naszym nastrojem,
  • sztucznych dodatków do żywności, tj. aspartam w pewnych przypadkach mogą doprowadzić do depresji oraz ataków paniki, sztuczne barwniki żywności wpływają również negatywnie na samopoczucie.

Odbudowa właściwej flory jelitowej ma pozytywny wpływ na poprawę naszego nastroju. Toksyczne środowisko jelit, spowodowane zbyt dużym przerostem niekorzystnej flory jelitowej, źle wpływa na funkcjonowanie mózgu. Złoty sposób na dobre samopoczucie to dieta zawierająca produkty i substancje, takie jak:

  • ciemna czekolada,
  • białko wysokiej jakości
  • banany,
  • kawa,
  • kurkumina,
  • jagody,
  • dobre kwasy tłuszczowe omega-3, których źródłem są produkty roślinne jak orzechy, oleje roślinne np. olej rzepakowy

Podróż za jeden uśmiech z Inną Bajką!

Nie musisz wymyślać nie wiadomo jak trudnych potraw ani szukać składników w nieosiągalnych miejscach. Wystarczy, że zrobisz jedną rzecz – zobaczysz jak wiele może Ci zaoferować Inna Bajka. Jeśli chcesz, aby Twój umysł każdego dnia już od samego rana działał na najwyższych obrotach, postaw na śniadanie, które sprawi, że do Twojego mózgu trafi porządna dawka serotoniny. Posiłki z powerem to coś, za co Twój układ nerwowy będzie Ci naprawdę wdzięczny. Zdecyduj się na takie, które sprawią, że Inna Bajka na stałe zagości w Twoim menu, a na dodatek staniesz się od nich zdrowo uzależniony.

Zastanawiasz się co wybrać? Mamy dla Ciebie kilka propozycji, za które Twój układ nerwowy z pewnością Ci podziękuje!

Owsianka kakao i orzechy – bogactwo witamin B, żelazo, magnez, kwasy Omega i wartościowe tłuszcze - można chcieć czegoś więcej? A i owszem! Dodaliśmy cenne siemię lniane oraz daktyle, a wszystko doprawiliśmy szczyptą cynamonu.

Musli Zdrowa Energia to naprawdę zdrowa i porządna dawka naturalnego poweru! Migdały, kruszone ziarna kakao oraz tajny składnik – legalne konopie to coś, co postawi Twój umysł w stan gotowości lepiej niż podwójne espresso. Do tego dorzuciliśmy trochę opiekanych płatków owsianych i jaglanych oraz liofilizowanego banana.

Super Dobro Zdrowa Energia to fantastyczne połączenie czarnej porzeczki, kakao, konopi i migdałów. Dla Twojego umysłu to prawdziwa bomba mocy, którą możesz jeść o dowolnej porze dnia, wystarczy, że dosypiesz do mleka, jogurtu, napoju roślinnego albo... zjesz wprost z tuby! Proste, co? Taka dawka magnezu, witaminy C i żelaza da Ci kopa do działania, jakiego nie osiągniesz w żaden inny sposób!

Super Dobro Morwa Biała – suszone owoce morwy białej to wyjątkowa skarbnica tego, co najlepsze dla Twojego układu nerwowego. Chcesz naturalnie zapewnić sobie dobry nastrój i chęć do działania? Proszę bardzo – morwa to witamina C i żelazo w jednym, czyli niezawodny sposób na zmęczenie i walkę ze stresem oksydacyjnym!

Quinoa czerwona warzywa i jagły to prawdziwa niespodzianka, bo to danie to nieograniczone możliwości. Możesz zjeść je samodzielnie albo przygotować z niego farsz np. do papryki lub pieczarek, jest też doskonałą bazą do zapiekanek. Taka dawka magnezu i potasu jest dobra o każdej porze dnia więc jeśli zamiast ciepłego śniadania stawiasz na pełnowartościowy obiad, czy kolację, która sprawi, że się uśmiechniesz, to twój strzał w dziesiątkę!

Musli banan i kruszone kakao - przepyszny banan z kruszonym ziarnem kakaowca oraz orzechami nerkowca to poranna (i nie tylko!) porcja energii dla Twojego mózgu i mięśni. Magnez i żelazo sprawią, że pozytywna energia będzie Ci towarzyszyła do końca dnia.

I co? Już wierzysz, że dieta na dobre samopoczucie to nie bajka? To nasza bajka!

Drogi Użytkowniku, Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Aybioo Sp. z o.o. i Zaufanych Partnerów Aybioo Sp. z o.o. do celów marketingowych. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć. Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić (więcej o cookie w Polityce Prywatności)